Commercial pilot licence

4kommentarer

Efter närmare två år av slit så är jag äntligen i mål. Klockan 10.03 lyfte jag tillsammans med kontrollanten i SE-LKO från Arvidsjaurs flygplats. Nervositeten som intagit sig timmarna innan lämnade jag kvar på backen och mitt hjärta och min själ tog över spakarna. 11.34 parkerade jag och efter ett samtal med kontrollanten sa han det. Att jag klarat min uppflygning. Så tog han mig i hand och gratulerade.

Jag satt i hangaren. De där tusen känslorna i kroppen blandades med tystnaden. Framför mig hade jag det plan som min resa en gång började i. Där jag tog mitt första roderutslag mot certifikatet. Solen sken, björkknopparna började slå ut och vindarna tog fast i mitt hår. Ja, jag fixade det. 2 år av slit. Många tårar, men framförallt så har det blivit massvis med skratt. Lördag 14 maj 2011 blir en dag att minnas, Commercial pilot licence.













I keep on coming back to you, my memories in blue.

4 kommentarer

Frida

14 May 2011 15:18

GRATTTTIS! fan va grymt! <3

juli

14 May 2011 16:03

enormt grattis, tanja!

Frida

14 May 2011 16:48

Vad kul, stort grattis till dig! :)

Erik

14 May 2011 17:21

Underbart Tanja! Grattis! :D

Kommentera

Publiceras ej