Sveriges sydkust

0kommentarer

Så bar det av igen, navigeringsflygning. Denna gång betade jag av hela "Sveriges sydkust". Strax efter 13.30 igår så startade jag från Arvidsjaur, jag flög raka spåret mot Kallax där jag gjorde en landning, Sveriges längsta bana och jag älskar den. Sedan fortsatte jag min flygtur i en nordöstlig riktning och passerade Råneå, Kalix och nådde sedan mitt sista mål på resan, Haparanda. När jag snurrat en stund på en lägre höjd över staden så steg jag sedan upp och kunde i horisonten se Övertorneå. Och som jag så många gånger sagt så är Tornedalen den absolut finaste delen av Sverige. På hemvägen korsade jag Kallax luftrum och passerade över kusins hus i Sunderbyn, nog var det riktigt fint. Och jag, jag älskar det jag gör.


Råneå

Kalix

Haparanda

Haparanda

Södra Sunderbyn

Kommentera

Publiceras ej